Ezért NE legyél Social Media Manager!
Gondold át alaposan, mielőtt belevágsz a social media menedzserkedésbe. Mert ez a szakma, hát hogy is mondjam… túlságosan is jól hangzik. Tényleg akarsz egy olyan munkát, ahol kreatív lehetsz, szabadon beoszthatod az idődet, és akár a tengerpartról is dolgozhatsz egy pálmafa árnyékában? Hát persze, hogy nem. Ugye?
A weboldalkészítés pontosan ilyen!
Ha a szíved szerint inkább excel-táblázatok fölé görnyednél egész nap, a színek, szövegek és vizuális ötletek kavalkádja biztosan csak összezavarna. Egy social media manager napi szinten gyárt ötleteket, posztokat, szlogeneket, videós terveket és kampánykoncepciókat. Hát ki akarja ezzel fárasztani magát?
Ne válaszd, ha szereted, ha mások mondják meg, mit csinálj
Ebben a munkában nem fogsz minden reggel egy A4-es listát kapni a főnöködtől, hogy mikor hova kell menned és mit kell csinálnod. Itt te vagy a saját főnököd – és néha az ügyfél is. Ha nem bírod, hogy a döntések terhe rád nehezedik, és inkább csak végrehajtanál parancsokat, akkor jobb, ha elkerülöd ezt a szabadságmániás szakmát.
Felejtsd el, ha utálsz néhány kattintással pénzt keresni
Van valami mélységesen gyanús abban, amikor valaki úgy keres pénzt, hogy közben a telefonját nyomkodja. Pedig a social media menedzserek sokszor pontosan ezt csinálják. Egy jól beállított kampány, egy ügyes influencer-együttműködés, egy frappáns TikTok – és máris csilingel a kassza.
“De hát hol marad ebből az izzadtságszagú, reggel 7-től este 8-ig tartó, „rendesen dolgoztam” érzés?”
Ne menj bele, ha nem szeretsz tanulni
A közösségi média világában minden változik. Új trendek, új algoritmusok, új platformok. Ha a legutóbbi tanulásélményed egy 2014-es Excel-tanfolyam volt, és úgy vagy vele, hogy „jó ez így, ahogy van”, akkor komolyan – kerüld el ezt a szakmát messziről.
Felejtsd el, ha nem tudsz egyszerre három dolgot csinálni
Tartalomgyártás, ügyfélkommunikáció, analitika, kampánymenedzsment – néha egy nap alatt annyit pörög egy social media menedzser, mint más egy héten. Ha azt szereted, hogy egy feladatra fókuszálhatsz nyugodtan nyolc órán át, akkor ez a kavalkád nem neked való. Multitasking? Köszi, nem.
Kerüld, ha stresszelsz attól, hogy a munkád eredményét látják is
Egy social media menedzser munkája nem a fiók mélyén porosodik – hanem posztként, videóként, statisztikában. Ha frusztrál, hogy mások láthatják, amit csinálsz, és netán még reagálnak is rá, ez a szakma bizony nem fog megkímélni. Itt nincs bujkálás.
Mondj nemet, ha szereted a kiszámíthatóságot
Ma még azt tervezed, hogy beidőzíted a jövő heti kampányt, holnap már kríziskommunikációt csinálsz egy félresikerült komment miatt. Ha jobban szereted, ha minden nap pont olyan, mint az előző, ne keveredj bele ebbe a dinamikus őrületbe.
És végképp ne vágj bele, ha a szabadság túl nyomasztó neked
Home office? Digitális nomádkodás? Saját ügyfelek? Rugalmas munkavégzés? Ki bírja ezt a sok döntési lehetőséget?! Hiszen milyen sokkal egyszerűbb beülni reggel egy irodába, más ötleteit megvalósítani, és pontban 17:00-kor kikapcsolni az agyat.
A social media menedzseri karrier túl sok jót kínál – szabadságot, kreativitást, fejlődést és pénzt.
De ha te inkább biztonságos keretek között, kiszámítható hétfőkkel és péntekekkel szeretnél élni, akkor ez nem a te világod. Hagyd meg másnak ezt a túlságosan izgalmas szakmát… vagy, tudod mit? Talán mégis nézz utána, mi ez az egész, mert lehet, hogy csak most kezdődik az igazán izgalmas része az életednek.
Ez is érdekelhet
Így telik egy Social Media Manager napja
Így telik egy Social Media Manager napja, avagy a háttér, amit kevesen látnakSokan azt gondolják, hogy egy social media menedzser „csak” posztolgat egész nap, szórja a szívecskéket és...
Mit kell tudnia egy Social Media Managernek?
Mit kell tudnia egy Social Media Managernek?A szakma mögött rejlő valódi tudásról őszinténVan egy foglalkozás, amit sokan még mindig úgy képzelnek el, mint napi pár cuki macskás...
10 Social Media Manager interjúkérdés, amire jobb, ha felkészülsz
10 Social Media Manager interjúkérdés, amire jobb, ha felkészülszA Social Media Manager szerepe ma már nem csupán a posztolásról szól. Egy interjú során a munkáltatók olyan kérdéseket...